One Less Lonely Girl - chapter 13

Vi småsprang in till köket och då vi kommit inom synhåll för Jessica och Chris så stannade jag upp för att se om dom hade sett oss. Jessica skrattade på som vanligt så det va utteslutet. Jag suckade av lätta. Då jag vände mig om mot Justin så såg jag honom stå och kolla på mig undrande. 
"Jag berättar allt sen, bara vi tar oss ut från den här restuarangen utan att använda den vanliga ingången" 
"Kom!" Sa Justin snabbt och tog tag i min hand. vi sprang genom köket, några kockar började skälla ut oss men vi fortsatte springa tills vi nådde köksutgången och vi var ute.


"Vad var det som just hände?!" Frågade Justin förvirrat då vi hämtade andan på baksidan av restuarangen. Vi stod i, vad som liknade, en gränd med soptunnor och containrar på båda sidorna.
"Jag ska förklara, men kan vi inte ta oss till ett litet säkrare ställe först..tänk om kocken kommer ut och slår ner oss?" Sa jag och skrattade lite lågt, vi började gå ut från gränden och svängde höger därefter. Bort från restuarangen. Bort från Jessica och Chris. 
Justin tog på sig en keps som han hade haft i bakfickan. Han tog också på sig sin svarta jacka som han hade med sig, bara för att minska chansen av att bli igenkänd. Han visste också att jag inte var redo att göra vårat förhållande officiellt ännu. 
"Så..förklara nu Emily?" Sa han och tog min hand i sin. Jag suckade. 
"Det var min kompis och hennes dejt som kom in till restuarangen. Hon vet ingenting om oss.." Började jag och berättade hela historien och hur jag hade ljugit för henne. Om hur jag hade sagt att pappas flickväns son hette Joshua istället för Justin. Justin lyssnade intresserat på det jag sa och efter att jag hade förklarat klart så sa han inte så mycket utan gick bara där, vid min sida. Den kalla vårluften kylde skönt.
"Du är väl inte arg va?" Frågade jag honom och stannade upp. 
"Nej, det är jag inte" Svarade han mjukt och log lite försiktigt. 
"För om du är det förstår jag helt och hållet, det är jättedumt av mig att ljuga sådär men jag är inte redo om du fattar och Jessica skulle aldrig förstå..hon är helt bes-" Justin avbröt mig mitt i mitt svamlande, han lutade sig fram och tryckte sina läppar mot mina. Intensivt och länge. 
"hon är helt besatt av dig.." Viskade jag blundandes till Justin. 
"Och jag är helt besatt av dig Emily.. jag kanske blev lite arg, men det var bara för att jag verkligen vill verkligen visa hela världen hur mycket jag tycker om dig. Men jag förstår att det inte går på grund av min karriär och att du inte är redo..vi får helt enkelt vänta och se vad som händer" Sa Justin och log.
Vi fortsatte att gå i samma riktning. Jag kände hur magen började kurra mer och mer. Klockan var nio och jag var utsvulten. 
"Justin, jag måste verkligen äta någonting innan jag svälter ihjäl!" 
"Jag är också hungrig.. vi kan väl ta och äta på Mcdonalds? Det ligger bara ett kvarter bort" 
Jag nickade och vi begav oss dit. 

Då vi kom fram till McDonalds så var det folk överallt. Vi ställde oss i kön och Justin drog ner kepsen längre ner till pannan. Han hade allt hår under kepsen och det såg nästan ut som om han vore flintis. 
"Låt mig beställa" Viskade jag till honom för att underlätta saker och ting och han log tacksamt mot mig. 
Jag beställde en double cheeseburger till Justin och en MacChicken junior till mig, och sedan gick vi ut och satte oss i parken intill. Månen lyste starkt och klart på himlen, Justin tog av sig kepsen och jag kunde äntligen se hans ögon igen. Dom gjorde mig alldeles svag. 
Vi åt våra hamburgare och pratade om allsköns grejer medans. 
Eftersom det var ganska långt till Justins bil så började vi bege oss mot den redan vid halv elva. Jag började få skavsår av mina skor pga våran långa promenad, så jag tog av mig skorna och bar dom istället. Jag hade skorna i ena handen och Justins hand i den andra. 

Det tog cirka 40 minuter att komma hem till mig, då Justin hade parkerat bilen på uppfarten så följde han med mig till dörren artigt. Innan jag hann säga någonting så drog han in mig i sin famn och kysste mig, försiktigt till en början sedan letade hans tunga sig fram och mötte min. Jag tog ett statigare grepp om hans nacke medans han kramade om min midja. 
"Jag kanske borde gå in nu" Sa jag väldigt vagt och motvilligt då vi hade stått där i ett stort antal minuter. 
"Det kanske du borde.." Svarade Justin men han fortsatte kyssa mig ändå. Vi stod där i ytterligare ett par minuter tätt ihopslingrade. 
"Du anar inte hur underbar du är Emily" Viskade Justin och strykte bort en hårslinga, som fallit ner över mitt ansikte, bakom mitt öra.
Jag kunde inte säga någonting så jag kysste honom igen som svar. Just då, öppnades dörren och pappa kom ut. 
Jag och Justin hann snabbt släppa greppen om varandra och log lite nervöst mot pappa. 
"Jag tyckte att jag hörde en bil köra upp på uppfarten.. Men vad gör du här Justin?" Frågade pappa snopet.
"Ehm..jag mötte Emily då hon var på väg hem från Jessica och jag gav henne skjuts hem" Ljög Justin, och återigen förbluffades jag av hur bra lögnare han var. 
"Jaha jasså, det var ju väldigt snällt av dig. Vi ses väl sen då Justin. Emily, ta och kom in nu" Sa pappa, han strök mig på kinden och skakade Justins hand sedan gick han in till huset igen. 
"Tror du att han upptäckte något?" Frågade Justin och verkade lite orolig. 
"Du kan vara lugn.. om han hade sett något så skulle du märka det direkt. Vi ses, Justin" Svarade jag och kysste honom snabbt innan jag slank in till huset.  


Förlåt för dålig uppdatering! Har haft väldigt mycket att göra den här veckan, men jag hoppas att jag är förlåten med detta kapitel. ENJOY♥

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Den var ju grym <3

2011-08-28 @ 13:16:04
Postat av: Thi

AWESOME!



Längtar redan till nästa kapitel!



Du är bäst på att skriva! <3<3<3<3<3<3

LOVE THIS BLOGG OCH NOVELL VEREY MUCH!

2011-08-28 @ 22:40:26
Postat av: Melissa

JÄääättebra!

2011-08-29 @ 16:36:33
Postat av: alec

sjukt bra jenkii:D

fleeeer kapitel<3!!!!!!!!!

2011-08-30 @ 15:53:44
Postat av: Nathalie <3

Du fattar väll att du har tappat ASS många läsare för att du skriver inte ofta nog !!!!

Jag går in varje dag och kollar men det kommer aldrig ut något kapitel !!!

Snälla skriv din novell är ASS bra <3

Om du skriver oftare ska jag försöka lägga ut din novell på Facebook och säga till alla mina kompisar att dom måste läsa den här novellen och det är värt <3 så kom igen för våran skull <3 för jag älskar liksom den här novell skit mycket den är bäst <3 <3

2011-08-30 @ 16:56:57
Postat av: Anonym

asbra :)

2011-08-30 @ 22:37:34
Postat av: Jojjo

Du tappar läsare men ett super kapitel <3

2011-08-31 @ 15:55:42
Postat av: Anonym

Bra

2011-08-31 @ 15:56:15
URL: http:// lovestoories.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Kom oven då skriv älskar din novell

2011-08-31 @ 17:11:37
Postat av: Anonym

Kom igen då menade jag <3

2011-08-31 @ 17:12:35
Postat av: Nathalie

Väntar fortafarande !!! kan du skriva något kapitel?

2011-09-04 @ 19:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0