One Less Lonely Girl - chapter 11

"Ni har verkligen en jättefin lägenhet älskling!" Hörde jag pappa säga då dom var på väg ner från trappen.
Det kändes konstigt att han kalla Pattie för älskling, men det var jag nog tvungen att bli van med.
Jag kramade Justin hejdå, eftersom Pattie och pappa stod bredvid oss i hallen. Dom däremot, gav varandra en stor kyss. Sedan for jag och pappa hem.



 

 

Frågade pappa då vi just kommit innanför ytterdörren och tog av oss jackorna.
"Ja då, det var...intressant." Sa jag och flinade.
"Vad gjorde ni då?"
"Ehm...ja..lyssnade på musik och spelade tvspel.."
Svarade jag, vilket var delvis sant. Men dock en stor underdrift av vad som egentligen pågått inne i lägenheten.
Klockan hade hunnit bli ett så jag sa godnatt till pappa och gick sedan upp på mitt rum för att göra mig i ordning för sängen.
Då jag just hade kommit ut från badrummet och in till mitt rum så pep min mobil till. Jag tog upp mobilen från nattduksbordet och fick se Justin's namn lysa upp skärmen. Jag öppnade smset uppspelt.
"Hade riktigt trevligt ikväll, trots allt som hände." Stod det på första raden. "Middag med mig på The Palm ikväll Shawty?xx"
Då jag läst klart hela smset så stod jag och praktiskt taget hoppade runt i rummet.
Jag svarade snabbt, utan att tveka "Detsamma Justin. Självklart vill jag det!xx"
Jag la mig i sängen och väntade ivrigt på svaret, jag lugnade ner mig själv snabbt eftersom att jag tyckte att mitt töntiga beteende var lite för mycket. Plötsligt pep mobilen till igen. Innan jag hann öppna det så hörde jag pappa ropa från nedervåningen:
"Emily! Stäng av ljudet på telefonen och sov!"
Jag skrattade lite tyst för mig själv och stängde sedan av ljudet snabbt, men det andra han hade bett mig att göra kunde han lika bra glömma. 
Jag öppnade snabbt smset.
"Great! Jag hämtar upp dig vid halv åtta då, Can't wait!"
Jag svarade snabbt och uppspelt:
"Det blir jättebra! Vi ses imorrn då, godnatt Justin! Puss"
Innan jag ens hunnit lägga tillbaks telefonen på nattduksbordet så fick jag ett svar.
"Godnatt, puss!"
Jag tjöt till och la mig till rätta i sängen, det dröjde länge innan jag ens började känna mig sömnig och till slut somnade.

Jag väcktes dagen därpå av att min telefon ringde kring halv elva. Jag flög upp ur sängen i hopp om att det skulle vara Justin, men istället fick jag se Jessica's namn på skärmen.
"Hallå?" Svarade jag yrvaket.
"Hej Em! Har du något för dig idag?" Sa hon glatt.
"Ehm..näe, inte förrän ikväll"
"bra! Vill du hitta på någonting?"

"Ja.. kom hit efter lunch?"
"Great, det gör jag! Vi ses!"
"Aa, hejdå!"
Hela konversationen gick så snabbt att jag var tvungen att fundera på vad jag nyss hade sagt till Jessica.
Jag kom fram till slutsatsen att jag kunde vara med henne till middagen och sen skulle jag ha massor med tid att göra mig i ordning för dejten med Justin.. dvs om det nu ens var en dejt.

Jag tog en snabb dusch och tog sedan på mig ett par jeans, ett rosa linne och en grå hoodie. Efter att jag hade gjort mig klar så gick jag ner till köket och fick se pappa stå framför spisen och laga mat. Jag blev helt chockad av synen.
"Godmorgon sömntuta! Jag hoppas att du är hungrig för jag har nämligen gjort hemmagjorda cheeseburgers!" Sa han stolt.
Jag började le mitt största leende. Bortsett från grekisk pytt, så var pappas hemmagjorda cheeseburgers min favoritmaträtt.

Då jag och Lucas var mindre så brukade han laga dom varje gång deras mamma inte skulle hinna hem, eller hade rest bort med jobbet. Hon sa alltid åt pappa att göra lite nyttigare mat, men han verkade inte lyssna.
han brukade alltid svara:
"Nonsens! Så länge dom är barn, så ska dom njuta av allt gott i livet! Det vill säga, mina cheeseburgers!"
Han var en riktig livsnjutare på den tiden. Jag undrade ofta om det var därför mamma bestämde sig för att lämna oss, för att han var oansvarig. Men jag avvisade den tanken om och om igen.
Då mamma lämnade oss, så slutade han att göra de cheeseburgarna. Han började istället ge oss nyttig mat. Han började inte göra dom igen förrän han hittade sitt nya jobb. Vilket var då jag var 13 och Lucas 9. Jag minns att jag var överlycklig den dagen.

Jag satte mig ner bredvid Lucas som väntade ivrigt med gaffel och kniv i varsin hand.
"Är ni redo ungdomar? För här kommer dom!"
Han vände sig om och kom fram till bordet med burgarna på ett fat. Han gav oss varsin burgare och vi högg in på direkten.
"Nå?" Frågade han efter att vi hade tagit ett par tuggor.
Jag hade munnen full så jag nickade bara på huvudet.
"Det här är dom BÄSTA burgarna i världen pappa!" Svarade Lucas däremot och pappa skrattade till.

Efter lunchen så kom Jessica, vi satt uppe på mitt rum och lyssnade på Adept medan vi läste veckotidningar. Den vanliga rutinen det vill säga. Jag kunde inte klaga, det var..mysigt. Det kändes tryggt på något sätt.
"Du.. Visst tycker du att Chris i 9b är snygg?" Frågade Jessica mig plötsligt.
"Ehm..va? Ja, eller han ser väl bra ut" Svarade jag, förvånad över att hon frågat mig det. Jessica hade alltid tyckt att killarna i våran klass, respektive parallellklasser var omogna. Hon hade alltid gillat killar som var ett par år äldre. Jag förstod henne och hon hade helt rätt, killarna i vår klass var så barnsliga.
"Det tycker jag med, han är jättesnäll också!" Sa hon, jag satte mig upp från min liggande ställning på sängen och kollade på henne undrande.
"Jessica..?"
Hon satte sig upp och kollade blygt på mig.
"Vad?" Frågade hon oskyldigt, fast hon visste mycket väl vad det var jag pratade om. 
"Är det något du vill berätta för mig?" 
Hon tvekade sen svarade hon:
"Jo, asså han bjöd ut mig igår kväll"
Jag stirrade förvånat på henne och svarade sedan entusiastiskt:
"WHAT? VAD SA HAN? VAD GJORDE NI? NÄR TRÄFFADE DU HONOM? VAD SVARADE DU? BERÄTTA ALLT! DETALJER TACK!" 
Jessica började skratta och bad mig att lugna ner mig. 
"Eftersom att du inte kunde vara med mig igår så bestämde jag mig för att gå på Kelly's fest. Han var såklart där och vi började snacka lite. Sen sa han att han hade gillat mig jättelänge. Jag tror nog att han hade druckit lite för mycket..Han var väldigt artig och frågade sen om jag kunde tänka mig att gå ut med honom ikväll!" berättade Jessica och log.
"OMG JESS!!!! visst svarade du ja?"
Hon nickade ivrigt.
"Vad ska ni göra då?"
"Jag vet inte än, han sa bara att han skulle hämta upp mig vid åtta och sen skulle vi fara och käka någonstans."
"Okej!"
Svarade jag eftersom inte visste vad jag skulle säga..
Jag ville så jättegärna berätta för henne om att jag faktiskt också hade en dejt. Men det var praktiskt taget omöjligt.
Vi sjönk ner i sängen igen och fortsatte läsa som om Jessica inte hade sagt något nyss. Men jag kunde se att hon låg och log hela tiden, och i mitt fall så kunde jag inte sluta tänka på Justin, och hur Jessica skulle reagera om jag berättade för henne.


Förlåt att det tog sån tid, men det tog ett tag att komma in i rollen igen! haha, hoppas ni gillar det iallafall:)
10 kommentarer minst! puss&kram!


Kommentarer
Postat av: Bieber<3333

Gaaaassshhh !!!!!!

Bara älskar den här novellen snälla kan du bara inte skriva 2-3 kapitel imorgon fast gärna mer såklart <33333

Är verkligen ett fan av den här bloggen <333

2011-08-21 @ 22:31:35
Postat av: Thi

AWESOME BRA!



Kan inte dom ha den dubbel dejt???

Längtar redan till nästa kapitel.

LOVE THIS BLOGG MUCH. <3<3<3<3

2011-08-21 @ 23:01:41
Postat av: J

jättebra!

2011-08-22 @ 09:23:04
Postat av: Melissa

JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTTEEEEEBÄÄÄÄST!<3

2011-08-22 @ 14:58:52
Postat av: Anonym

braa

2011-08-22 @ 18:43:07
Postat av: jojjo

Bra :) <3

2011-08-22 @ 19:40:57
Postat av: Anonym

Braaaa

2011-08-22 @ 22:05:47
Postat av: Anonym

Du är grymt duktig!

2011-08-23 @ 19:02:33
Postat av: Anonym

Asbra skriv mer!

2011-08-23 @ 19:06:31
Postat av: bieberisthebest<333

snälla kan du skriva ett till kapitel som jag kan läsa i kväll jag bara älskar den här novellen puzzzzz love this blogg

skriv skeiv skriv skriv skriv skriv jag älskar älsakr älskar den här novellen duuu är bässssttt <3333333333

2011-08-23 @ 19:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0