One Less Lonely Girl - chapter 12

Jag ville så jättegärna berätta för henne om att jag faktiskt också hade en dejt. Men det var praktiskt taget omöjligt.
Vi sjönk ner i sängen igen och fortsatte läsa som om Jessica inte hade sagt något nyss. Men jag kunde se att hon låg och log hela tiden, och i mitt fall så kunde jag inte sluta tänka på Justin, och hur Jessica skulle reagera om jag berättade för henne.



"Justja, vad var det du skulle göra ikväll då?"
Frågade hon och blinkade med ögonen.
Jag fick panik och visste inte riktigt vad jag skulle svara.
"Ehm..inget speciellt..bara, ehm..äta middag med pappa, pattie och j-" Jag höll på att säga Justin's namn när jag kom på att jag inte kunde säga det.
"och Joshua." Sa jag snabbt och hoppades att hon inte upptäckte att jag ljög.
"Jasså..? Jag hörde nog allt hur du uttalande hans namn bruden."
Jag fick återigen panik och försökte tvinga fram ett leende, vilket var omöjligt.
"Är det något på gång mellan er två eller? Gillar du honom?" Frågade hon, och jag suckade ut av lättnad.
"Va? nej..Men som sagt, han är ju söt." Jessica gav mig en lätt knuff  och log retsamt.

Jessica drog hem vid halv fem, jag käkade mat direkt hon hade farit och sedan gick jag för att fixa mig i lugn och ro.
Jag tog en dusch eftersom jag ville känna mig extra fräsch. Jag sminkade mig sen var det dags att välja ut kvällens outfit. Det var svårare än jag trott och det tog cirka en timmes letande tills jag hittade en klänning som jag hade köpt förra året, jag skulle egentligen ha haft den på min kusins bröllop men då blev jag tyvärr liggandes i magsjuka. Eller tyvärr och tyvärr, jag ville inte direkt fara dit. Jag hade aldrig gillat Penny. Inte heller hennes, dåvarande fästman, för den delen. Klockan hann bli halv sju innnan jag var riktigt klar. Det var fortfarande en hel timme kvar innan Justin skulle komma och hämta upp mig.
Jag bestämde mig för att sätta mig vid twitter ett tag. Jag skrev in Justin's användarnamn och fick log stort åt det som stod längst upp på hans sida.
"Dinner with a special lady tonight. So excited!" 
Jag läste texten om och om igen och kunde inte sluta le.  
Jag kände att jag var tvungen att skriva nånting på min  egna användare också, så jag skrev:
"Dinner out tonight. Going to be amazing:)"
Jag såg att flera stycken hade skrivit till Justin och frågat honom vem det var han skulle träffa. Jag hade riktigt stor lust att skriva att det var jag. Men ingen skulle dock tro mig.
Jag väcktes ur mitt tänkande av att en bil tutade just utanför mitt hus. "Det måste vara Justin!" tänkte jag och strax därefter så hörde jag ringklockan på dörren ringa. Jag sprang ner till hallen och öppnade ytterdörren. Jag fick se Justin stå där, snyggare än nånsin. Han hade på sig en vit kjorta och jean. Jag slängde mig runt hans hals och kysste honom länge på munnen.
Justin skrattade till.
"Hej på dig med! Wow, Du ser helt fantastisk ut!" Sa han och kysste mig en gång till.

Vi gick ut till hans bil och begav oss till restuarangen. Då vi kom fram så tog Justin tag i min hand och vi gick tillsammans in i lokalen. Jag blv helt mållös av den fina miljön där inne. Jag gav ifrån mig ett litet "wow" och justin log. Jag fick en konstig känsla av att alla stirrade på oss så jag kollade runt i restuarangen och fick se i princip alla gäster stirra på oss. Jag blev genast blyg, Justin måste ha upptäckt det för han kramade min hand lite hårdare och kysste mig på kinden. Kyparen visade och till ett av bordet längst in restuarangen och Justin sköt ut min stol så att jag kunde sätta mig, precis som en riktig gentleman.
Vi beställde en tallrik med vitlöksbröd till förrätt och satt och tuggade på det medan vi väntade på själva maten. Justin hade beställt en filet mignon till båda oss, han hade dock tagit en större potion än vad jag gjort.
"Vad sa du till din pappa?" Frågade Justin och tog en tugga av en brödbit.
"Han och Lucas for och bowlade så jag sa bara att om jag inte var hemma då dom hade kommit hem så var jag hos Jessica. Själv då?"
"Ingenting, jag gick bara ut genom ytterdörren och sa att jag skulle vara tillbaka innan klockan tolv. Hon hade fullt upp med att kolla på Grey's Anatomy så hon sa inte ens hejdå. haha!"
Vi skrattade.
"Visst är du medveten om att alla sitter och stirrar på oss?" Frågade jag Justin och han kollade runt i rummet lite diskret, sedan skrattade han.
"Haha, nu är jag det" Svarade han helt obrytt och skrattade.
"Och det stör inte dig ett dugg eller?" Frågade jag honom förvånat, sedan kom jag på att den frågan var riktigt dum. Han var ju säkert van vid alla papparazzis och fans som följde efter honom hela tiden. Några personer som stirrade måste ha varit som ingenting. 
Han skrattade och skakade på huvudet sedan lyfte han upp min haka, lutade sig fram och kysste mig för att bevisa att han menade det han just sagt.

"Du Emily, vi borde nog ta och prata om oss.." Sa Justin då vi hade fått våra fileer. 
Jag fick en stor klump i halsen och paniken började komma fram. 
"Visst.." Lyckades jag få fram lite lågt.
Just då Justin skulle börja prata så råkade jag spilla ut min Sprite då jag skulle ta en servett.
Det började rinna ner för bordskanten och vätskan droppade ner på golvet. Jag tog snabbt en servett och försökte torka upp den mesta. "Det här händer bara inte.." tänkte jag för mig själv och kände hur jag började rodna.
"Du behöver inte göra det där Emily, låt någon som jobbar här ta reda på det" Log Justin.
Just då jag lyfte huvudet upp mot Justin så såg jag min största mardrom. Jessica. Och Chris. Chris och Jessica. Dom hade just kommit in i restuarangen och pratade med en kypare. Dom fick absolut inte se oss.
Jag ställde mig upp och tog tag i Justin och viskade att han skulle följa med snabbt.
Vi småsprang in till köket och då vi kommit inom synhåll för Jessica och Chris så stannade jag upp för att se om dom hade sett oss. Jessica skrattade på som vanligt så det va utteslutet. Jag suckade av lätta. Då jag vände mig om mot Justin så såg jag honom stå och kolla på mig undrande.
"Jag berättar allt sen, bara vi tar oss ut från den här restuarangen utan att använda den vanliga ingången"
"Kom!"
Sa Justin snabbt och tog tag i min hand. vi sprang genom köket, några kockar började skälla ut oss men vi fortsatte springa tills vi nådde köksutgången och vi var ute.  


Jag hoppas verkligen att ni gillar det! Förlåt om det är stavfel eller grejer ni inte fattar men jag har inte tid att läsa igenom detta kapitel! 10+ kommentarer:) upptäckte just att det bara är nio giltiga kommentarer men anyways.. love yaaaa♥

Kommentarer
Postat av: Melissa

MER MER MER MER! Kom igen då allihopa, kommentera?!:D

2011-08-24 @ 18:03:59
Postat av: Thi

AWESOME!



Längtar redan till nästa kapitel!



LOVE THIS BLOGG VERY MUCH!<3<3<3<3

2011-08-24 @ 23:00:51
Postat av: Bieeeeeber<333

Gaaasssshh!!!

Längtar som fan till nästa kapitel <3

snälla mer mer skriv skriv snälla kan du göra 1-2 kapitel idag eller gärna fler <3

Då skulle du göra mig gladaste människan på jorden <3 :)

2011-08-25 @ 15:10:09
Postat av: Selina

Gud den var ju jätte bra <3 du är den bästa skrivaren på länge asså det ska du vara glad över :) <3 love u

Kommer aldrig sluta läsa din novell <3

2011-08-25 @ 15:11:53
Postat av: Anonym

Kom igen alllihopa ni vill väll ha mer kapitel?

Ja skriv massa fina och bra kommentarer till henne dåååå!!!

Du skriver ASS bra novell älskar den <3

2011-08-25 @ 15:16:21
Postat av: största fan<3

väntar väntar !!!!!!!!!!!!!!

skriv du är bäst på det <3

2011-08-26 @ 20:13:43
Postat av: Jennie

skitbraa! :D

2011-08-27 @ 12:39:18
URL: http://jenniiele.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0