Like a dream - chapter 19

Sedan föll jag ner på rygg bredvid henne. Jag la mig på sidan så att vi tittade rakt in i varandras ögon.
- Det där var... började jag men jag kom inte på något ord för det som just hade hänt.
- Perfekt. avslutade Frida min mening, kysste mig snabbt sedan somnade hon.
"Ja, perfekt." tänkte jag och log sedan somnade jag också.



1. Fridas bild.                     2. Justin, Rick och Frida i båten. (paparazzins bild)
JUSTINS PERSPEKTIV:

Då jag vaknade på morgonen så låg inte Frida vid min sida längre. Just då jag skulle gå upp till badrummet för att se om hon var därinne, kom jag på att jag var helt naken. Jag tog tag i min kudde och täckte mitt skrev, sedan gick jag upp och kollade.
- Cute ass. hörde jag Frida fnittra bakom mig.
Jag vände mig om och där stod hon med en frukostbricka.
- Jag tänkte att du var hungrig. sa Frida och satte sig på sängen.
- Jag är vrålhungrig! Tack älskling. sa jag och kysste henne.
- Så bra.. men du kanske ska ta på dig ett par byxor? sa hon retsamt och skrattade.
- Haha, det kanske jag ska.. sa jag generat och satte på mig kalsonger och ett par jeans.
Då vi satt och åt våra ostmackor, upptäckte jag att Frida slutade att äta och kollade ner i marken.
- Vad är det? Du ser ledsen ut älskling. sa jag och kollade oroligt på Frida.
- Nej det är ingenting.. eller det är bara det att.. Frida suckade.
- Nu när hela världen vet om vårat förhållande, borde jag kanske få träffa dina föräldrar och du mina? fortsatte hon blygt.
Jag drog en lätt suck av lättnad. Hon ville träffa mina föräldrar.  
- Det är såklart att vi ska göra det! Så här gör vi.. direkt vi har kommit hem så får du träffa min mamma, sen nästa dag kan jag träffa dina föräldrar?
- Okej, gärna! Men Justin.. var är din pappa egentligen?
Jag började skratta lite tyst, hon visste verkligen ingenting om mig nästan. Frida hade definitivt inte varit ett fan av mig innan vi träffades.
- Haha, du kan vara lugn. Han är inte död, men han bor i Kanada i min hemstad.
- Åh, okej. sa Frida och log lite svagt mot mig.
- Men han kommer faktiskt till Atlanta om typ en vecka. Du kan få träffa honom då om du vill. sa jag glatt och Fridas leende blev större.
- Jättegärna!


Resten av veckan badade dom och solade varenda dag, Frida och Justin njöt av tiden dom fick vara med varandra, för snart var det dags för Justin att fara på turné. Tillslut var det tisdag och dags att fara hem.
Dom hade packat allt kvällen innan så Frida och Justin drog iväg direkt på morgonen.
Då dom var på väg till stället där Rick hade lämnat av dom, så hörde dom en helikopter flyga över dom.
- Shit! skrek Justin och började gå snabbare.
- Vad är det? frågade Frida och blev lite orolig.
- Paparazzi! Hur fasen hittade dom oss? sa Justin som hade börjat småspringa och Frida gjorde detsamma.
- Justin, ta det lugnt! Det är lugnt så länge dom inte kommer ner till marken! ropade Frida efter Justin som var lite snabbare än henne. Just då dom svängde in till skogen, möttes dom av en flock med papparrazzis som kom springandes mot dom. Justin och Frida tvärstannade sedan hörde dom någon busvissla bakom dom. Då dom vände sig om fick dom se Rick flera meter bort och bakom honom stod en vit båt. Deras räddning. Dom började springa så snabbt dom kunde, med paparazzin hack i häl, till Rick som slängde deras väskor i båten sedan steg dom ombord och for snabbt iväg.
- Hur visste du att vi behövde hjälp? frågade Justin.
- Jag stod och väntade där borta vid platsen som jag lämnade av er på, då jag såg ett gäng skåpbilar parkera några meter framför mig och ur dom steg massa personer med kameror ut. Jag körde vidare till min båt som bara låg några hundra meter bort. Sedan kom jag hit. förklarade Rick med en kraftig brytning.
- Okej, tack så mycket! Verkligen jättesnällt av dig att hjälpa oss! sa Justin och skakade hand med Rick men det fick bli ett kort handslag eftersom det var Rick som styrde båten.
Helikoptern flög fortfarande över dom.

- Spring rakt fram tills ni kommer till en motorväg! Jag har bett min kompis att hämta upp er där! sa Rick då dom kommit fram till en liten hamn och Frida och Justin började springa.
Då dom kommit fram till motorvägen var det inte en enda bil i sikte. Som tur var hade helikoptern försvunnit vid det här laget.
- Där kommer det en bil! Det kanske är han! sa Frida och pekade på en bil som Justin kände igen.
Plötsligt kom han på var han hade sett den. Utanför radiostationen som han tog med Frida till. Den bilen tillhör papparazzin.
- Det där är inte han! Kom hit! sa Justin och drog med sig Frida bakom en buske.
- Vem är det då? sa Frida och lät orolig.
- Paparazzi. förklarade Justin just då bilen körde förbi. Justin drog en suck av lättnad. Dom hade inte upptäckt dom.
Frida och Justin gick ut från buskaget och plötsligt såg dom en bil komma farandes mot dom. Det var en taxi, precis en likadan som Rick hade skjutsat dom i.
- Där är han! sa Justin och dom gick dit.
Ricks kompis hette Moe, vilket inte var ett så vanligt namn heller för någon som bodde på Bahamas..
Dom skakade hand och lyfte in väskorna sedan for dom till flygplatsen.


Kommentarer
Postat av: Elin

Ny del snart??? :)

2011-02-23 @ 22:39:50
URL: http://kackellackan.blogspot.com
Postat av: Felicia

Bra novell :) har några frågor till dig som skriver : vad heter du och hur gammal är du? Svara gärna i en kommentar på min blogg :)

2011-02-24 @ 18:25:13
URL: http://feliziaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0