One Less Lonely Girl - chapter 15

"Jag är i stan, håller på med en fotografering för Rolling Stone."
"Jaha..okej. Tänkte om du ville ta en tur till stranden med mig, men vi får väl ta det någon annan dag då."
"Men.. men dom ska bara fota sista outfiten på mig sen är vi klara. Jag kan komma hem till dig efter att jag hämtat mina badkläder?"
"Åh okej! Det blir bra, vi ses då Justin!"
"Jag kommer vid 12, hejdå Emily!"



Då jag lagt på så kollade jag på klockan. Visarna pekade på halv elva. Det var länge kvar innan Justin skulle komma så jag gick ner och tryckte på TVn. Jag bläddrade igenom alla kanaler tills jag kom till MTV. Där på den stora skärmen så såg jag Justin's ansikte. Det var på en awardshow. MMA's närmare sagt. Han hade på sig en blå kavaj, vita byxor, blå skor och en tshirt med ett tryck på. Han var uppe på scen och tog emot ett pris. Jag log stort. Han var så himla gullig. Jag fastnade för programmet och satt där tills klockan blev halv tolv. Då jag fick se vad klockan var så rusade jag upp till rummet och bytte om till min rosa bikini. Jag tog på mig mina korta jeansshorts och ett linne utanpå också. Just då jag var färdig så hörde jag någon tuta utanför mitt hus.
Jag sprang snabbt ner och öppnade, Justin stod lutad mot sin bil nere vid trottoaren och jag sprang fram till honom. Jag hoppade upp i hans famn och kysste honom länge.
"Hej älskling" Sa jag glatt.
"Hej babe, ska vi fara?"
Jag nickade sedan satt vi oss i hans bil och begav iväg till Manhattan Beach.
Plötsligt kom jag på en sak.
"Justin? Vi kan ju inte fara till Manhattan Beach?! Tänk om någon känner igen dig.. Jag är inte redo för att göra allt offentligt än"
Han kollade på mig bekymrat sedan sa han:
"Det är lugnt Emily.. vi kan fara till någon annan strand. Jag vet en som nästan ingen känner till" Han strök min kind försiktigt.
"Okej.. vilken då?"
"Du ska få se.."
Justin gjorde en U-sväng och körde iväg. "What makes you beautiful" av One Direction började spelas på radion och Justin höjde volymen betydligt.

Vi började sjunga högre än musiken, när låten var slut kollade vi på varandra och skrattade.
"Du är ju riktigt bra på att sjunga Emily!" Sa Justin och jag log generat. Jag hade alltid älskat att sjunga, men jag hade dock aldrig sjungit för någon annan än pappa och Lucas. Det var nog publik för mig.
"Detsamma!" Sa jag skämtsamt och Justin skrattade till.


Vi kom fram till stranden efter cirka en kvart. Vi var tvungna att gå genom en liten skog för att sedan komma ut på andra sidan, där vi möttes av en liten och mysig sandstrand. Justin la ut filten, som han hade tagit med sig, på sanden och vi satt oss ner. Justin hade tydligen tänkt på allt för han började plocka fram chokladdoppade jordgubbar, en flaska med cola i och några salta kex. Han hade även med sig sin gitarr dit och jag kunde inte hjälpa att undra vad han skulle spela för någonting. Jag hade aldrig nånsin hört honom live. Jag tittade förtjust på honom och han kollade upp på mig.
"Vad?" Frågade han undrande då jag satt och fnissade.
"Nä, ingenting. Du är bara så gullig Justin!" Sa jag och gav honom en puss på kinden.
"Jag vet att det är töntigt.." Sa han och hans leende försvann en smula. 
"Justin..skojar du? Det här är det gulligaste en kille någonsin har gjort för mig!" 
"Verkligen
?" Frågade han och kollade upp på mig, den här gången med ett större leende. 
Jag nickade till svar och han kysste mig. 
Justin tog upp en jordgubbe och matade mig med den. 

"Kom så badar vi?" Det var mer som ett kommando en än fråga. Justin ställde sig upp och räckte fram sin hand som jag fattade tag i, och han drog upp mig. 
Han tog av sig sin tröja och jag tog av mig mitt linne och mina shorts sedan sprang vi handihand ut till vattnet. Det var jättekallt. Efter nästan en timmes badande så gick vi äntligen upp ur vattnet. Mina händer såg ut som russin vid den tiden. 
Just då vi var på väg upp och lekte och skojade som mest, så hörde vi något prassel innifrån skogen. Vi stannade upp och lyssnade noga. 
Plötsligt så kom det ett tiotal paparazzi's upp mot oss som skrek Justin's namn. 
"Justin, Justin! Vem är tjejen?" "Är hon din nya flickvän?!" 
Kunde jag höra dom fråga samtidigt som dom knäppte bilder på mig och Justin. 
Justin tog snabbt tag i min hand och drog med mig till filten där han sen packade ner allt och vi klädde på oss hastigt. Vi sprang stressade genom skogen med paparazzin tätt i hälarna. Justin släppte aldrig min hand. Vilken jag var tacksam över. 
Vi skyndade oss in i Justin's bil och körde snabbt iväg. Inte förräns vi kommit ut på motorvägen så kunde jag andas ut. 
"Hur visste dom att vi var där?!" Frågade jag Justin.
"Det är deras jobb att veta var jag är Emily" Svarade Justin lite lugnare än mig. 
Jag insåg att jag hade låtit lite väl arg och att den inte var Justin's fel att paparazzin ville åt honom.
Jag la min hand på hans som höll fast växelspaken, och kollade på honom. 
"Jag vet, förlåt"
"Det är okej. Var ska vi nu då?"
"Tja.. att åka till någon strand är ju helt uteslutet." 
"Vi kan väl fara hem till dig? Du hade väl en stor pool?"
Frågade Justin.
"Ja, att bada i din jacuzzi nu kanske blir lite för varmt.. haha"
Justin tog det som ett ja och körde hem till mig. Det första vi gjorde var att hoppa i den kalla poolen.

Vi skvätte vatten och busade som om ingenting hade hänt, precis som små barn.
"Jag är jättetörstig...var la du picknikväskan?" Sa jag och klev ur poolen. Justin tog tag i mig.
"I köket..låt mig hämta den älskling" Sa han och jag kysste honom tacksamt. Då han gått in så la jag mig på solstolen och solade.
"Emily?" Hörde jag plötsligt en tjejs röst säga strax bakom mig. Jag praktiskt taget flög upp ur stolen chockat och kollade på tjejen. Det var Jessica.
"Ehm..hej Jessica!" Sa jag och försökte låta som om jag var glad att se henne. Vilket jag misslyckades totalt med eftersom jag inte var glad över det alls.
"Jo, du hade glömt din bikini hemma hos mig så jag tänkte att du kanske behövde den" Hon log och sträckte fram bikinin mot mig.
"Jaha, tack!" Sa jag och log lite nervöst. "Tänk om hon har upptäckt Justin" tänkte jag oroligt för mig själv. Sedan kom jag på att hon antagligen inte hade uppträtt så obekymrat om hon hade gjort det. 
Just då hon tänkte vända sig om och gå så såg jag Justin komma ut till oss. Han kollade ner i marken och när han fick se att jag inte var ensam så tvärstannade han. Om Jessica hade vänt sig om så skulle hon ha fått se Justin rakt framför sig.
"Skulle inte du vara med Chris idag?" Frågade jag snabbt och till min lycka så stannade hon upp och kollade på mig. Jag viftade diskret med handen mot Justin i hopp om att han skulle fatta vinken. Som tur var så gjorde han det och försvann snabbt in till huset igen.
"Jo, Jag är på väg dit nu.. ville bara se till så att du fick bikinin" Svarade Jessica och vi började gå in mot ytterdörren.
Jag hoppades att Justin inte skulle synas till någonstans, det gjorde han inte heller.
"Okej, tack så jättemycket! Vi ses, hejdå!" Sa jag och nästan knuffade ut Jessica ur huset.
Jag stängde dörren snabbt och pustade ut.
Det där var nära ögat.
Förlåt att jag inte har skrivit, men nu när skolan har börjat så har jag verkligen fullt upp! Försöker verkligen skriva så så mycket som går! Kommentera♥!

Kommentarer
Postat av: linnhalldin

spännande !! :P men jättebra. bra att du lägger in lite verkligenhet i bilden. jag menar det med paparazziarna. :) längtar till nästa.

2011-09-12 @ 21:29:49
Postat av: Linkiiii :]

Riktigt bra Jenki :]

väntar på nästa ;)

2011-09-12 @ 21:49:39
Postat av: Melissa

bra jenkifer, hihi<3 Jättebra!

2011-09-13 @ 07:34:15
Postat av: Thi

DU ÄGER PÅ ATT SKRIVA!



AWESOME BRA KAPITEL!



Du skriver så bra så det är ingen fara att vänta lite. <3<3<3<3<3

2011-09-13 @ 22:36:47
Postat av: jonnabieber

ÄLSKAR NOVELLEN, älskar dig, älskar justin. THIS IS AWSOME!

2011-09-14 @ 10:42:04
URL: http://twitter.com/bieberneerd

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0